top of page
  • Writer's pictureHasti Beyraghdar

نگاهی به زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی، معروف به مروارید کوچک مدیترانه، جزیره‌ای با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و جاذبه‌های طبیعی است. این کشور دارای شش شهر نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، مورفو، اسکله و لفکه است. جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) در سال ۱۹۹۷ به رسمیت شناخته شد و هم‌اکنون، نمادی از قبرس معاصر و یکی از فرهنگی‌ترین و تاریخی‌ترین کشورها در دریای مدیترانه است.

قبرس شمالی، در طول هزاران سال در گذرگاه تمدن‌های باستانی قرار گرفته است. جمهوری ترک قبرس شمالی دارای آب‌وهوای زیبای مدیترانه‌ای در طول سال است و همچنین به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود. قبرس شمالی یکی از مقاصد ایده آل برای آموزش و تحصیلات عالی است. دانشجویان با بیش از ۱۱۰ ملیت مختلف، در دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی تحصیل می‌کنند و همین امر باعث شده تا تحصیل در قبرس شمالی به یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویان ایرانی، تبدیل شود.


زندگی در قبرس شمالی، مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال بسیار دلپذیر است. این کشور با داشتن طبیعت دست‌نخورده و بومی و همچنین سواحل شنی بسیار، یک تجربه منحصربه‌فرد را برای شما و فرزندانتان رقم خواهد زد.


نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی است و در مرکز این جزیره واقع شده است. زندگی در قبرس شمالی درصورتی‌که شغلی در امور گردشگری یا امور مالی داشته باشید، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. درکل، افرادی که در این کشور به معامله ارز می‌پردازند، به رشد بالایی در زندگی و کار دست می‌یابند.


قبرس شمالی یکی از پربازده‌ترین کشورهای جهان است و کسانی که درزمینهٔ تجارت فعالیت می‌کنند، می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند. این کشور یک بندر بزرگ دارد و همین باعث شده تا رشدی عالی در تجارت به دست آورد. یکی دیگر از شغل‌های پررونق در قبرس شمالی، حسابداری است. همچنین، افرادی که درزمینهٔ بازاریابی کار می‌کنند، می‌توانند به درآمد شایان توجهی برسند.

نکته جالب در مورد کار در قبرس شمالی این است که صنعت تبلیغات در این کشور بسیار پردرآمد است. بنابراین اگر هنرهای گرافیکی خوانده‌اید یا تجربه بازاریابی دیجیتال و تبلیغات را دارید، به‌سرعت وارد بازار کار قبرس شمالی خواهید شد. اگر شما یک دانشجو در قبرس شمالی هستید، حق کار به‌صورت تمام‌وقت ندارید اما در عوض می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت و ۲۰ ساعت در هفته کار کنید.


"یک مهاجر به مانند کودکی است که تازه متولد شده" 

ما با تیم حرفه ای متشکل از مشاورین خبره و درستکار و با تسلط کافی به قوانین مهاجرتی قبرس شمالی، شما را لحظه به لحظه در این مسیر دشوار همراهی می‌کنیم تا در این تولد دوباره از گزند و آسیب‌های مالی و روانی مهاجرت دور بمانید

bottom of page