top of page
  • Writer's pictureHasti Beyraghdar

مراحل افتتاح حساب بانکی آنلاین و حضوری در قبرس شمالی

برای افتتاح حساب بانکی حضوری با در دست داشتن مدارک لازم به بانک مورد نظر مراجعه می‌کنید و پس از تکمیل درخواست افتتاح حساب، ارائه مدارک هویتی و امضای اظهار نامه مالیاتی، حساب مورد نظر خود را افتتاح می‌کنید. اما برای افتتاح حساب به صورت آنلاین به طور کلی انجام مراحل زیر در اغلب بانک‌ها مشترک است:

  • انتخاب بانک مورد نظر

  • مراجعه به وب سایت اصلی بانک

  • دانلود اپلیکیشن بانک

  • تایید اطلاعات شخصی خود با اسکن کارت شناسایی یا پاسپورت و همچنین با گرفتن یک سلفی.

  • پذیرش شرایط و ضوابط بانک مورد نظر و دریافت رمز عبور.

  • وارد کردن مشخصات مالی خود.

  • مراجعه به بانک برای دریافت کارت بانکی


حضور فیزیکی شما در بانک برای تکمیل فرآیند فعال سازی حساب و دریافت کارت نقدی الزامی است. همچنین باید تمام اسناد اصلی را که به صورت الکترونیکی همراه با درخواست خود آپلود کرده‌اید، به بانک ارائه دهید.


تعداد زیادی بانک در قبرس شمالی وجود دارند. معروف‌ترین این بانک‌ها عبارت‌اند از:

کوپ بانک قبرس شمالی

کوپ بانک امکان استفاده از حساب‎‌های پس انداز و حساب‌های جاری را برای مشتری فراهم کرده است. همچنین این بانک خدماتی مانند حساب‌های چند ارزی، وام، بیمه و مشاوره مالی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به علاوه مشتریان می‌توانند از این بانک کارت‌های اعتباری دریافت کنند و از تسهیلات بانکی و معاملات ارزی نیز بهره‌مند شوند. وب سایت رسمی کوپ بانک koopbank.com است.

بانک خاور نزدیک قبرس شمالی

بزرگترین مؤسسه مالی خصوصی در کشور ترکیه و قبرس شمالی است که بیش از ۷,۲۰۰ پرسنل دارد. این بانک‌ها در زمینه‌های آموزشی، مالی، بهداشتی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، گردشگری، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و دارای دارایی‌ بیش از ۲.۱۰ میلیارد دلاری هستند. همچنین این بانک کلیه خدمات بانکی مثل صدور کارت اعتباری، افتتاح حساب پس‌انداز، اعطای وام و… را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. وب سایت اصلی این بانک neareastbank.com است.

بانک HSBC قبرس شمالی

بانک HSBC کلیه خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تعدادی از این خدمات عبارت‌اند از افتتاح انواع حساب جاری و پس انداز، اعطای وام‌های مختلف، ارائه گزینه‌های سرمایه گذاری و… همچنین این بانک از تعداد زیادی شعبه و خودپرداز در سراسر قبرس شمالی برخوردار است و در شهر نیکوزیا چندین شعبه دارد. وب سایت اصلی این بانک hsbc.co.uk است.

در آخر نکته مهم در مورد افتتاح حساب بانکی آنلاین : بله اما برای فعال شدن حساب و دریافت کارت حضور شخص در شعبه الزمی است.


"یک مهاجر به مانند کودکی است که تازه متولد شده" 

ما با تیم حرفه ای متشکل از مشاورین خبره و درستکار و با تسلط کافی به قوانین مهاجرتی قبرس شمالی، شما را لحظه به لحظه در این مسیر دشوار همراهی می‌کنیم تا در این تولد دوباره از گزند و آسیب‌های مالی و روانی مهاجرت دور بمانید

bottom of page